preskoči na sadržaj

Gimnazija Pula

PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKI KUTAK

ŠTO RADI PEDAGOGINJA U ŠKOLI?

Pedagozi se bave proučavanjem i istraživanjem područja odgoja i obrazovanja te primjenom tih spoznaja u različitim okruženjima. Spoznaje iz spomenutih područja koriste, kako bi unaprijedili kvalitetu života pojedinca i društva u cjelini.

Organiziranje odgojno obrazovnog procesa u školi i rad na unapređenju kvalitete nastave, jedna je od osnovnih zadaća školskog pedagoga, pri čemu je nužno poznavanje načina funkcioniranja škole i školskog sustava. U suradnji s učiteljima i drugim stručnim suradnicima, pedagog sudjeluje u planiranju godišnjeg rada škole, pripremanju i realizaciji školskog odgojno-obrazovnog programa te je odgovoran za njegovu evaluaciju. Vrednuje odgojno-obrazovne rezultate, provodi studijske analize, istraživanja i projekte te skrbi o stalnom stručnom razvoju nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u školi. Definira i primjenjuje postupke za utvrđivanje i poticanje motivacije za učenje kao i utvrđivanje i unapređenje socijalnih odnosa u razredu. Također radi na planiranju i realizaciji stručnog usavršavanja nastavnog osoblja, roditelja i samih učenika (predavanja, radionice i sl.).

Najveći dio poslova pedagoga uključuje savjetodavni rad i pružanje stručne pomoći djeci, roditeljima i nastavnicima. U suradnji sa Zavodom za zapošljavanje odgovoran je za organizaciju i pružanje usluga profesionalnog usmjeravanja učenika (profesionalno informiranje i savjetovanje). Pedagog identificira darovite učenike te radi na prilagođavanju programa obrazovanja koji će poticajno djelovati na razvoj djetetovih potencijala. U suradnji s nastavnicima i drugim stručnim suradnicima radi na uključivanju, odnosno integraciji učenika s teškoćama u razvoju. 

 

______________________________________________________________________

ŠTO RADI PSIHOLOGINJA U ŠKOLI?

Cilj standarda rada psihologa u osnovnim i srednjim školama je razvoj općih kompetencija, i to:

- učenje kako učiti (sposobnost organiziranja vlastitog učenja, ustrajanje u učenju, praćenje vlastitih procesa učenja i vlastitih napredovanja i sl.)
- interpersonalne, interkulturalne i socijalne kompetencije (tolerancija, nenasilno rješavanje sukoba, timski rad i sl.)
- poduzetništvo (kreativnost, inovativnost, prepoznavanje mogućnosti, sposobnost određivanja ciljeva, planiranja i upravljanja vlastitim  aktivnostima i sl.)

Cilj standarda rada psihologa u osnovnim i srednjim školama je razvoj obrazovanja usmjerenog na učenika te razvoj temeljnih kompetencija potrebnih za cijelo-životno učenje te pomoć učenicima, nastavnicima i roditeljima da što kvalitetnije:

- razviju svoje potencijale
- održe svoje psihološko zdravlje
- razvijaju interpersonalne i socijalne vještine
- adekvatno  svojim sposobnostima i interesima donose odluke vezane uz nastavak svojeg obrazovanja i uz svoje buduće zvanje.

Iz Standarda rada psihologa u osnovnim i srednjim školama

 

Osim emocionalnih problema i problema u odnosu s drugima, u podlozi problema u učenju mogu biti i neke specifične poteškoće kao što su disleksija, disgrafija, snižene intelektualne sposobnosti, pa i neka zdravstvena stanja kao što je, primjerice, petit mal epilepsija. Potreba korisnika je da školski psiholog prepozna poteškoću o kojoj se radi.

On to čini kroz primjenu odgovarajućih psiholoških upitnika i testova, tj. psihodijagnostičkih sredstava, te razgovor i opažanje. U skladu sa svojim zaključcima školski psiholog preporučuje daljnje odgojne i obrazovne postupke za određeno dijete, te pruža podršku i pomoć u svladavanju poteškoća.

 

Obavijesti

Završio je još jedan Mjesec borbe protiv ovisnosti Vijest ima dokument u privitku

Autor: Jelena Dmitrović, 22. 12. 2017. 08:14

U razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca obilježavamo Mjesec borbe protiv ovisnosti s ciljem osvješćivanja štetnosti različitih ovisnosti. Prema definiciji  Svjetske zdravstvene organizacije ovisnost je duševno, a ponekad i tjelesno stanje koje nastaje međudjelovanjem živog organizma i sredstva ovisnosti. Ovisnosti mogu biti psihičke i/ili fizičke. Fizička ovisnost je stanje organizma koje nastaje uslijed uzimanja tvari koje uzrokuju ovisnost, kad više za održavanje homeostaze organizmu više nije dovoljno unošenje hrane i redovna fizička aktivnost i san (tj. osnovne ljudske potrebe), nego postoji fizička potreba organizma za određenim stimulansom na koji se organizam privikao.Takvo stanje se očituje raznolikim simptomima, ovisno o tvari o kojoj je čovjek ovisan. Organizam fizički ovisnog čovjeka može postići homeostazu samo ako je stimulativna tvar prisutna u organizmu.Psihička ovisnost je bliska fizičkoj po manifestacijama (nešto čovjeku nedostaje), no uzrok nije (ili ne mora biti) tvarni, dakle ne mora se raditi o opojnim tvarima.Čest je slučaj osoba koje su ovisne fizički da postanu ovisne i psihički i obratno. 

 

[više]

Dan otvorenih vrata i predavanje za sve roditelje - četvrtak, 23. ožujka

Autor: Ivana Petrinić, 17. 3. 2017. 08:30

U četvrtak, 23. ožujka, od 17 do 18 sati održat će se Dan otvorenih vrata Gimnazije Pula. Istoga dana, u 18 sati, Vedrana Milovan iz PU istarske u učionici broj 24 održat će predavanje za roditelje svih generacija učenika na temu „Mladi i internet, roditeljski izazovi modernog doba“. Pozivaju se svi roditelji da dođu na individualne informacije s predmetnim nastavnicima te poslušaju aktualno predavanje.

[više]

Arhiva naših vijesti   
 


Vremenik
 
Kalendar
« Rujan 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 6. 2010.

Ukupno: 819967
Ovaj tjedan: 667
Danas: 6
 
 > Pedagoško-psihološki kutak
CMS za škole logo
Gimnazija Pula / Trierska 8, HR-52100 Pula / gimnazija-pula.skole.hr / gimnazija@gimnazija-pula.skole.hr
preskoči na navigaciju