preskoči na sadržaj

Gimnazija Pula

 > Naslovnica
NOVOSTI

Krešimir Krolo upoznao učenike s gamerskom kulturom i razbio mnoge predrasude vezane uz igrače videoigara

Autor: Ivana Petrinić, 15. 2. 2017.

U utorak, 14. veljače, doc. dr. sc. Krešimir Krolo u školskoj je knjižnici održao predavanje o igračima videoigara razbivši brojne predrasude koje se uz njih vežu. Tridesetak učenika svih generacija naše škole – od kojih su neki strastveni igrači, a drugi, uglavnom djevojke, poželjeli su saznati nešto više o tom mediju – upoznalo se s gamerskom kulturom iz kuta mladog sociologa i strastvenog igrača. Učenici su, među ostalim, doznali tko su gameri u Hrvatskoj, koliko su stari i čime se još pored igranja bave?

Videoigre su često stigmatizirane kao bezvrijedni proizvodi koji od svojih konzumenata stvaraju asocijalne ovisnike. Docent Krolo pričao je o moralnoj panici koja se stvara oko tog medija, a predrasude je uklonio potkrijepivši ih rezultatima sociološkog istraživanja. Pokazalo se, naime, da videoigre najčešće igraju upravo zaposleni obrazovani ljudi ili oni koji su u obrazovnom procesu – studenti.

Istraživanje je pokazalo i da nije riječ ni o samačkoj aktivnosti, odnosno da gameri vole društvo i interakciju s ljudima te da su videoigre upravo jedna od ključnih poveznica vršnjačke kulture, a kroz igranje dogodile su se i neke lijepe ljubavne priče. Igrajući videoigre gameri razvijaju bolje razumijevanje tehnologije, uče jezik, ali i različite oblike pismenosti suvremenog doba.

Više pročitajte u nastavku...

Docent Krolo ispričao je kako je o financijskoj pismenosti zapravo najviše naučio igrajući videoigre koje su od njega zahtijevale da razmišlja o tome što će, gdje i koliko uložiti. U igranju su usamljeniji stariji gameri, istaknuo je Krolo, no ne zbog specifičnosti samog gaminga nego jer u kasnijim godinama ispašta društveni život općenito. Jedan stereotip ipak nije razbijen – prema najvećem istraživanju gamerske populacije u Hrvatskoj dosad, više od 90 posto igrača videoigara su muškarci.

Spomenute su i mane ovog e-sporta koji privlači milijunsku publiku. Dugo sjedenje nije zdravo, no gameri se bave i fizičkom aktivnošću. Profesionalni igrači motoriku prstiju nužnu za brze reflekse nerijetko uvježbavaju svirajući klavir.

Predavanje je završeno primjerom jedne od najpopularnijih igara na svijetu "World of Warcraft" - igrači odabiru jednu od deset mogućih klasa i rasa te započinju svoj virtualni život u Azerotku, svijetu u kojem se zbiva radnja ove videoigre.

Sociolog Krešimir Krolo, zaposlen na Odjelu za sociologiju Sveučilišta u Zadru, nedavno je obranio doktorsku disertaciju pod naslovom „Načini korištenja internetskih društvenih mreža kao pokazatelj društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj“ – značajnu po tome što je prva sociološka studija napravljena na poznatom teoretskom modelu i prvi put prikupljenim podacima istraživanja provedenog online anketom. Održao je brojna predavanja o mladima i njihovom medijskom okruženju, o medijskom nasilju, ali i brojnim drugim aktualnim temama vezanima uz mlade.

Predavanje su, u sklopu aktivnosti fakultativne nastave Medijska kultura, organizirale prof. Iva Petrović-Poljak i prof. Ivana Petrinić. Slično će predavanje tijekom ove školske godine biti organizirano i za nastavnike. O točnom terminu bit će na vrijeme obaviješteni putem weba i oglasne ploče u zbornici.








Vremenik
 
Kalendar
« December 2017 »
Mo Tu We Th Fr Sa Su
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Set displayed events

 
Tražilica
 

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 6. 2010.

Ukupno: 728742
Ovaj tjedan: 2292
Danas: 10
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Gimnazija Pula / Trierska 8, HR-52100 Pula / gimnazija-pula.skole.hr / gimnazija@gimnazija-pula.skole.hr
preskoči na navigaciju